Vybíráte kompaktní automobil, který vám bude dělat společnost ve městě i mimo něj? Nemusíte být zrovna vlastenci, aby vaše pozornost neulpěla na nejnovější „Fábii“. Škoda Fabia třetí generace sází na emocionální design, kterým láká především mladší zákazníky. Podle Ferdinanda Piecha, šedé eminence koncernu Volkswagen, jde o „nejhezčí auto z celé skupiny VW“. V následujících řádcích vám prozradíme, co od škodovky s technikou z Volkswagenu Polo čekat.
Škoda Fabia na vás udělá dojem hned při nástupu. Kabina působí festovně a po uzavření – na daný segment nebývale tlustých – dveří budete mít pocit, jako byste si pořídili mnohem dražší vůz. Automobil vypadá oproti předchozím generacím mohutnější a dospělejší. Nelze si nevšimnou, že přímá konkurence sází spíše na roztomilost. Nová Fabia je dravec a dává to najevo. Je kratší než druhá generace (o 8 mm), ale o to širší a s nižší střechou.
Kabina je větší a celkově je v ní dost místa. Přední cestující jsou kvůli bezpečnosti posunuti více ke středovému panelu vozu. Dostatek místa je i na zadních sedadlech. Za pochvalu stojí také velmi dobrý výhled.
Milovníkům moderních technologií zaplesá srdíčko nad výčtem výbavy. Multimediální centrum, smart gate pro spárování chytrého telefonu a následnou analýzu nejrůznějších dat z řídící jednotky, startovací tlačítko a další „vychytávky“. Pochopitelně za příplatek, v základní čekejte pouze přípravu na autorádio.
Potěší i základní objem kufru, který je na svou třídu rekordní. Pokud vám 330 litrů nebude stačit, sáhněte po prodloužené verzi. Nová Fabia Combi totiž disponuje úctyhodnými 525 litry. Pro srovnání – Škoda Superb Combi má 660 litrů. Povezete-li více nákladu, můžete plato zasunout za zadní opěradla. Konstruktéři velmi dobře vyřešili kryt, který lze umístit do cca půlky výšky zavazadlového prostoru a tím ho rozdělit na dvě patra.
Suma sumárum, nová Škoda Fabia vás ohromí designem, kvalitou zpracování a v neposlední řadě podvozkem, který se dočkal nebývalého ohlasu v prestižních motoristických médiích. Potřebujete snad další důvody, proč si pořídit „nejhezčí auto ze skupiny Volkswagen“?