Ano, čtete správně. Nový Volkswagen, nesoucí označení XL-1, má kombinovanou spotřebu 1 litr paliva na 100 kilometrů jízdy. Navíc necelý litr, přesně se jedná o číslo 0,9. S takovou spotřebou je VW XL-1 nejúspornějším automobilem na světě. Momentálně můžete vůz shlédnout na výstavě, probíhající v muzeu designu v Londýně.
Úsporný vůz
Dvousedadlový, energeticky úsporný vůz má na svědomí vrchní designér německé automobilky, Klaus Bishoff. Světlo světa tak spatřil automobil, který je schopen jezdit úsporně v běžných provozních podmínkách. Počítá se s jeho výrobou v počtem limitované edici.
Nízká spotřeba
Dosáhnout rekordně nízké spotřeby nebylo jednoduché a technici spolu s vývojáři Volkswagenu toho dosáhli jen za použití nejmodernějších technických poznatků. Karoserie je tvořena z vyztužených uhlíkových vláken. Kvůli snížení odporu vzduchu je vůz velice nízký, zmizela dokonce i klasická boční zrcátka. Ta jsou nahrazena kamerovým systémem, který obraz přenáší do vnitřku vozidla. Celkový koeficient odporu vzduchu tak činí pouhých 0,189. To mimo jiné znamená, že k udržení stokilometrové rychlosti vozidlu stačí necelých 9 koňských sil.
Agregát
Tím se dostáváme k agregátu. Konrétně tedy k agregátům, protože vůz má k dispozici jak dieselový motor o obsahu 0,8 litru a výkonu 48 koní, tak elektromotor s výkonem 28 koní. Hnací ústrojí, které spojuje dvouválcový diesel s elektromotorem, je hudbou budoucnosti a chloubou vývojářského centra VW.
Trojitá spojka
Přenos síly motoru ke kolům vozidla má zajišťovat trojitá spojka. Řidič pak bude mít možnost volit mezi sedmi převody manuálně, nebo za sebe nechat pracovat automat. Technické parametry, jako je maximální rychlost, zrychlení a podobně, výrobce zatím nezveřejnil.
Pohádková spotřeba
Pohádková spotřeba 0,9 litrů nafty (případně tedy 7,2 kWh elektrické energie) na 100 kilometrů jízdy, to jistě spousta motoristů ráda uslyší. Teď už jen nějaké ty prodeje, ať se dočkáme i prvních uživatelských recenzí.