Každý milovník rallye jistě ví o aktuálních různých omezeních a povinnostech, a to pro všechny vozy WRC, které se účastní oficiálních závodů. Samozřejmě nejčastěji se na ně vztahují různé technické normy, které jsou rozdělené dle segmentů, do kterých vůz spadá. Od roku 2017 by však měla přijít doslova revoluce, a to mezi segmenty B a D. V tomto ohledu totiž FIA zvažuje, že by bylo možné v daných vozech používat skutečně jakýkoliv motor. To logicky může přispět k jedinému, a to k oživení samotné podívané. Do soutěže by se tak mohli dostat i různé další značky a vozy.
Konkrétní varianty jsou ještě v jednání
Je jasné, že zatím je stále ještě brzy na to, zmiňovat jakékoliv konkrétní informace. Ty ještě neví ani samotná FIA. Přesto ale na povrch prosakují první zprávy o tom, že by se měla změnit i celková velikost vozů, kdy ty ze současného segmentu D by mohli od roku 2017 bez problémů spadat i do segmentu s označením B. Druhou hlavní změnu o možnostech jakékoliv volby motoru, jsme již zmínili. A tak se dá očekávat, že se můžeme čekat na atraktivní podívanou, kterou mnohdy ocení i samotní jezdci.
Motor jakýkoliv, ale přívod paliva bude omezen
V souvislosti s touto zprávou ale rovněž pronikla informace o tom, že ačkoliv motor bude moci být použit skutečně jakýkoliv, bude kontrolován přívod paliva. V tomto ohledu tedy bodu platit jasná omezení. Podle slov FIA by měl být finální výsledek konkrétních jednání znám ještě do konce letošního roku, kdy by měla nová pravidla vejít v platnost. Přesto je ale třeba podotknout, že ačkoliv je to dobrý krok, rozhodně se už nikdy nedočkáme doby, kdy rallye sport začínal, a k vidění byly skutečně extrémně výkonné vozy, které v tu dobu mohli bez problémů měřit síly třeba i se závodními monoposty Formule 1. Na druhou stranu četné smrtelné havárie byly nutným krokem k regulaci.